Selecteer een pagina

Hoe kom ik bovenaan in Google? Dit is een vraag die dagelijks duizenden keren aan Google gesteld wordt. Dat is niet gek, want een hoge positie in Google is essentieel voor je bezoekersaantallen en online succes. We schrijven hier over Google, maar wat wij in deze blog schrijven, geldt in grote delen voor alle zoekmachines. Het marktaandeel van de Amerikaanse zoekmachine is echter zó groot dat de focus hier op ligt. In deze blog geven wij je antwoord op de vraag hoe je bovenaan in Google komt. Laten wij je direct het eerlijke antwoord geven: dat weet je niet van tevoren. Helemaal bovenaan komen in Google is namelijk niet voor iedereen weggelegd. Wij stellen op onze homepage echter redelijk onomwonden dat wij je bovenaan krijgen in Google. Dat krijgen wij je ook. Wij zullen echter niet altijd de belofte doen dat wij je op nummer één krijgen. Wat wij je beloven, is dat wij het maximale uit de mogelijkheden halen. Lees hier hoe wij dit doen.

Hoe kom ik bovenaan in Google: hoe zit dat precies?

Of je bovenaan komt in Google, is van enkele factoren afhankelijk. Natuurlijk draait het om SEO skills. Maar zelfs de allerbeste specialist kan in sommige gevallen de nummer één positie niet garanderen. Dat heeft te maken met concurrentie. Of je bovenaan in Google komt, wordt grotendeels bepaald door het onderwerp van je pagina die moet gaan scoren, en van de concurrentie op de zoektermen waarop je optimaliseert.

Overkoepelend kijkt Google sterk naar je domein autoriteit. Hoe hoger deze is, des te groter de kans is dat je een hoge positie in de zoekmachine krijgt. Je domein autoriteit geeft weer hoe belangrijk Google jouw website acht. Websites met een rijke, lange historie en kwalitatieve content hebben in dat opzicht een streepje voor. Als kleine of nieuwe website kan het een enorme uitdaging zijn om bovenaan in Google te komen. Zeker wanneer je het op moet nemen tegen de gevestigde orde.

Wie nu een webshop in elektronica start, zal op de populaire zoektermen de giganten zoals Coolblue, Bol.com en Mediamarkt niet verslaan. Althans: niet binnen afzienbare tijd. Zelfs als je alles perfect doet, sta je na een paar jaar waarschijnlijk nog onder hen in Google. Om hen in de zoekmachine te verslaan, moet je niet alleen je SEO beter aanpakken, maar ook groter worden online en dat lijkt een schier onmogelijke taak.

Je kunt het echter ook anders aanpakken. Slimmer. Je hoeft je concurrenten namelijk niet te bestrijden met hun eigen wapens. Als SEO specialist is het onze taak om voor jou uit te zoeken waar de kansen liggen. Wij brengen precies in kaart waar jouw potentiële klanten naar zoeken, waar je te maken hebt met hevige concurrentie en waar en hoe je de concurrentie te slim af kunt zijn.

In sommige gevallen kom je echter relatief eenvoudig bovenaan in Google. Want misschien heb je helemaal niet zo veel concurrentie, of pakken je concurrenten het niet goed aan. Wij doen dit wel en durven op basis van onze kennis en ervaring te beloven dat wij bijna iedereen bovenaan in Google krijgen.

Bovenaan in Google met SEO: autoriteit, techniek en tekst

Hoe kom je bovenaan in Google wanneer de mogelijkheden daar zijn? Het gaat om een combinatie van de eerder genoemde autoriteit, optimale techniek en tekst. Op een ander aspect van de autoriteit komen wij dadelijk nog terug. Eerst kijken we naar de techniek en tekst.

Goede techniek onmisbaar om hoog in de zoekmachine te komen

Bovenaan in Google kom je simpelweg niet zonder technisch goede website. Dit betekent een moderne website die snel laadt en perfect presteert op alle devices. Dat is even kort door de bocht, maar daar komt het op neer. Maximaal Vindbaar optimaliseert websites met de modernste, slimste technieken. Een optimale gebruikerservaring voor bezoekers en een hoge waardering van de zoekmachine. Hoe kom je bovenaan in Google? Zie het als een race. Om een race te winnen heb je een snelle auto en een goede coureur nodig. Je website techniek is als de snelle auto.

De juiste teksten voor relevantie

Is je techniek de snelle auto, dan zijn de teksten je coureur. Met de juiste SEO teksten pak je in de eerste plaats je bezoekers. Je site maak je nooit voor de zoekmachine, maar voor je doelgroep. Dus goede SEO teksten zijn boven alles prettig leesbare teksten. Door deze op de juiste wijze op te bouwen en te voorzien van de juiste koppen en zoekwoorden, geef je relevantie mee aan de zoekmachine. Dankzij goede SEO teksten weet de zoekmachine waar je pagina’s over gaan en wat hierop voor de bezoeker belangrijk is. De combinatie van techniek en tekst is zeer krachtig.

De finishing touch: een goed linkbuilding profiel

Autoriteit, techniek en teksten: pak je dat goed aan dan kom je hoog in Google. Wil je echt bovenaan in Google komen, dan is autoriteit onmisbaar. Maar hoe zorg je hier nu voor? Hou bouw je autoriteit op? Dat doe je door middel van een goed linkbuilding profiel: de juiste websites die naar jou linken. Links vanaf websites met een hoge autoriteit en relevantie in verhouding tot die van jezelf, zijn goud waard. Daarom is linkbuilding een waardevolle investering. Zie dit als goede referenties. Wanneer je van veel mensen een bepaalde partij aangeraden krijgt, is de kans groot dat je die partij gaat overwegen. Google werkt op een soortgelijke manier: wanneer veel goede websites op een kwalitatieve en relevante manier naar jouw verwijzen, ziet Google dit als een teken dat je ertoe doet.

Hoe kom ik bovenaan in Google? Met Maximaal Vindbaar

Wij gaan graag de uitdaging aan om jou bovenaan in Google te krijgen. Dit doen wij op een duurzame, eerlijke en kwalitatieve manier. Met technische website optimalisatie, SEO webteksten en indien gewenst linkbuilding. Maximaal Vindbaar is onderdeel van OMP Internetmarketing. Hierdoor werken onze specialisten onder één dak met de content experts van Content Market King en de linkbuilding specialisten van Backlinkmakelaar.nl. Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen? Neem gewoon eens vrijblijvend contact met ons op.